Tak jo, po dlouhé době zase hra (dvě, včetně datadisku), které jsem dohrál do konce. To už se mi s novými hrami dlouho nestalo. Recenze si lze přečíst kdekoli na netu, ale jedná se o věc, která tady skutečně chyběla. Obě hry se hrají nachlup stejně - tedy výborně - základní hra je větší, hlubší a mnohem osamělejší (což ji v mých očích činí o málo lepší). Je fakt super vidět dílo, u kterého tvůrci používali mozek.
1. Survival - hlubinný survival je tu prostě poprvé a podle mě hned nepřekonatelně. Limit je nastavený zatraceně vysoko. Hra vás vykopne mezi akvarijní rybičky a korálové útesy, dech zadržíte sotva na minutu, flákne vám do ruky skener a prakticky bez jakéhokoli návodu se i dítě dokáže okamžitě zorientovat. Potápíte se mezi strašně zajímavý a bohatý podmořský svět do strašidelné hloubky 30-40m, koukáte, jestli to stihnete na hladinu, sbíráte nerosty a ryby, a ještě netušíte, že ta pravá hloubka tady začíná od kilometru níž.
2. Balanc - panebože, jak jen je tahle hra vybalancovaná. Žádný tupý grind, aktivity oscilují přesně mezi explorací, sběrem potřebných surovin a hlavním příběhem. Navíc je pohyb v prostřední neskutečně plynulý, bez jakéhokoli zádrhelu, nikde se nezaseknete, ani když se cpete se svojí první jednomístnou ponorčičkou do jeskyňky rozměrů vaší patnáctileté sousedky.
3. Horor - pro mě nejlepší rozměr. Je to kurva strašidelný. Kdo šnorchloval v moři pár desítek metrů od pobřeží, nebo se potápí, a ví, jak umí ta černá hloubka zírat zpátky, ví, o čem mluvím. Tady můžete hodně přes kilometr pod hladinu, a co tam najdete a uvidíte, s tím si autoři dali skutečně kreativní práci.
4. Construction - Parádní stavba podmořské základny (nebo základen, jak chcete), a opět precizně vybalancovaný sběr technologií a materiálů. Hra vás do ničeho nenutí, za celou dobu nemusíte sebrat smítko ze svého sucháče. Ale pokud se chcete podívat dál a hlouběji, sami si to všechno rádi postavíte.
Musím říct, že opouštět na konci hry základnu je docela emotivní aktivita :-)